Zbiranje podpisov za razpis referenduma o drugem tiru: PLAČAŠ DVA, DOBIŠ ENEGA

Foto: Pixabay

Vlada je zakon o drugem tiru zelo hitro pripravila ter ga v zelo kratkem času tudi sprejela. Po vladnih izračunih naj bi drugi tir v dolžini 27 km stal kar 1.350 milijonov evrov. To pomeni, da bi bilo potrebno za vsak kilometer proge odšteti okrog 50 milijonov evrov. Strokovnjaki navajajo, da bi tir lahko zgradili za 550 milijonov evrov ceneje, torej za skoraj polovico predvidene cene.

Mimogrede, za ta denar bi lahko zgradili 100 novih osnovnih šol, 100 vrtcev in 100 športnih dvoran. Le vprašamo se lahko, koliko zelo skromnih zahtev v Goriški regiji »pade v vodo«, ker je odgovor zelo kratek: »Nimamo denarja!« Morda le nekaj tisočakov za izboljšavo povsem neustreznega igrišča osnovne šole, popravilo šolske strehe, zaščitno ograjo vrtca, da o slabih in vse nevarnejših cestah niti ne govorimo…

V petek je začel teči 35-dnevni rok za zbiranje 40.000 podpisov za razpis referenduma o zakonu o drugem tiru, ki so ga poimenovali – PROTI DVOJNI CENI ZA ENOJNI TIR. Pobudnik je vodja civilne iniciative Davkoplačevalci se ne damo, Vili Kovačič.

V Evropi je predvidena cena za kilometer tira med 5 in 7 milijoni evrov, če gre za težak teren in predore pa največ do 18 milijonov evrov. Stvari pri projektu drugi tir, ki mu v civilni iniciativi Davkoplačevalci se ne damo pravijo kar zlati tir, pa sploh še niso končne. Pravi investicijski načrti namreč še niso izdelani, prav tako ni dokončnega ekonomskega elaborata, ki je osnova za izvedbo vsakega velikega projekta.

Foto: Pixabay (fotografija je simbolična)

Civilna iniciativa se je »zlatemu tiru« uprla z zbiranjem podpisov za izvedbo referenduma, ki jih mora do 22. junija zbrati kar 40 tisoč. V kolikor želite civilno iniciativo podpreti si lahko izpolnjen obrazec natisnite tukaj, izpolnite in odnesite na Upravno enoto (v svojem kraju ali katerikoli Upravni enoti ali Krajevnem uradu v Sloveniji, ne glede na stalno bivališče), ki ga bo potrdila. Obrazec se lahko odda tudi elektronsko, z e-podpisom (oddaja s kvalificiranim digitalnim potrdilom SIGEN-CA). Povezava do obrazca je tukaj. Tako potrjen obrazec nato pošljite na naslov: REFERENDUM DRUGI TIR, pp.122, 1000 Ljubljana.

Civilna iniciativa Davkoplačevalci se ne damo (tukaj je povezava do sprotnih informacij) med razlogi za referendum navaja naslednje:

  • da je vladni drugi tir slepi tir za Luko Koper, saj nas bodo zaradi prepočasne izgradnje prehiteli Avstrijci iz severno zahodne smeri;
  • vladni drugi tir bo 2- do 3-krat preplačan in bo na dolgi rok (v 45 letih, kakor je podeljena koncesija) gospodarstvo stal okrog 3 milijarde evrov (tolikšne bodo dajatve Luke in pristojbine transporta);
  • popolnoma zanemarja razvoj Istre življenje lokalnega prebivalstva, saj ohranja nevzdržno in življenjsko nevarno sedanjo progo v pobočju Kraškega roba;
  • ukinja suverenost države Slovenije, ker je v zakonu uveljavljeno upravljanje s pravico veta. Vlada s tem zakonom suverenost poklanja Madžarom in zalednim državam. Dodaja, da slovenski davkoplačevalci nismo naprodaj;
  • so proti dvojni ceni za enojni tir. Resnični dvojni drugi tir naj se zgradi z domačim kapitalom in z domačim znanjem;
  • treba je na novo začrtati traso. Vlada nam prodaja 25 let star in zastarel projekt kot razvojni projekt. Potrebna je revizija železniške povezave Koper – Divača z novimi spoznanji znanosti, tehnike, ekonomije, tehnologije in okoljevarstva;
  • razvoj zavira vlada – ne davkoplačevalci. Vleče nas za nos in v novo avanturo TEŠ6. Tudi pri tej se je brezglavo mudilo.

Uredništvo