Predsednik vlade Janez Janša se je skupaj z ministrsko ekipo mudil v Spodnji Idriji, kjer se je srečal z desetimi vodilnimi slovenskimi dobavitelji avtomobilske industrije. Podprli so sodelovanje v misiji slovenskih dobaviteljev avtomobilske industrije GREMO in transformacijo avtomobilske industrije v četrti industrijski revoluciji.
Glavni direktor Hidrie Holdinga Iztok Seljak je pojasnil, da bodo za prebojne inovacije za zeleno mobilnost prihodnosti v naslednjih petih letih potrebovali dodatnih 600 milijonov evrov. 400 milijonov evrov naj bi pokrila industrija sama, 200 milijonov pa naj bi primaknila država. Kot je dodal Janša, bi sredstva za to lahko črpali tudi iz EU v okviru načrta za okrevanje in odpornost.
Na srečanju so poleg premiera Janeza Janše sodelovali še minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek, ministrica za izobraževanje, znanost in šport dr. Simona Kustec, minister za okolje in prostor mag. Andrej Vizjak, minister za razvoj in evropsko kohezijsko politiko Zvonko Černač, minister za digitalno preobrazbo Mark Boris Andrijanič, državna sekretarka na ministrstvu za finance mag. Kristina Šteblaj, državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Blaž Košorok, državna sekretarka na ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Mateja Ribič in državni sekretar na ministrstvu za notranje zadeve dr. Božo Predalič.
Projekt GREMO naj bi omogočil rast prodaje slovenske avtomobilske dobaviteljske industrije iz sedanjih treh milijard na pet milijard evrov v letu 2030, 2500 dodatnih visoko strokovnih delovnih mest z visoko dodano vrednostjo, povečal naj bi dodano vrednost na zaposlenega v tej industriji iz sedanjih 50.000 evrov na prek 70.000 evrov, posledično pa tudi letne prispevke in davke te skupine v proračun iz sedanjih 280 milijonov evrov na 360 milijonov evrov letno do leta 2030.
Janez Janša je spomnil na podnebne izzive in izpostavil, da njihov velik del predstavlja promet. „Brez tega, da pride do prehoda na drugačen način pogona in drugačno uporabo energetskih virov, teh ciljev enostavno ne bo mogoče doseči,“ je povedal slovenski premier, ki verjame, da glede na to, da ta industrija predstavlja skoraj 20 odstotkov slovenskega izvoza, ki je generator gospodarske rasti v državi, z obravnavanimi temami niso naslovili samo vprašanja izpustov ogljikovega dioksida in prehoda v brezogljično mobilnost, temveč tudi vprašanje razvoja inovacij in kakovosti življenja v Sloveniji. Janša je napovedal, da bodo ministrstva že v naslednjem tednu imenovala koordinatorje, ki bodo naslovili odprte dileme in vprašanja, vlada pa bo nato do konca leta sprejela ustrezno strategijo o tem, kako pomagati vsem tistim, ki bodo v Sloveniji oz. s slovenskim prispevkom v Evropi in v svetu naslavljali izziv brezogljične mobilnosti.
Kot sporočajo iz Slovenskega avtomobilskega grozda (ACS), prebojne inovativne rešitve zahtevajo prebojne inovativne modele sodelovanja. Deset najvidnejših podjetij ACS, in sicer Domel, Hidria, Iskra Mehanizmi, Kolektor, LTH Castings, SIJ Acroni TAB, Talum, TPV in Unior, se je zato povezalo v iniciativo. Po vzoru EU so podjetja podala pobudo za oblikovanje misije na področju zelene mobilnosti GREMO (GREen MObility), ki vzpostavlja partnerstvo z vlado in znanostjo. Skupaj naj bi oblikovali nov model inoviranja in umestili Slovenijo med inovacijsko naprednejše v evropskem prostoru.