Sledi brezčasne lepote v 3D virtualni razstavi

Foto: Arhiv Patricija Rijavec Simonič

Umetnica Patricija Rijavec Simonič je svoja dela znova postavila na ogled na znani evropski spletni strani artspace, kjer razstavljajo številni evropski umetniki.

Rijavec Simoničeva, ki jo poznamo kot vidnejšo slovensko slikarko tradicionalnega-arhetipnega likovnega izraza, v svoji 3D virtualni razstavi predstavlja svoja dela z letošnje razstave, ki jo je spomladi umetnica odprla v Mariboru v prostorih galerije Rudolf. Razstavlja svoj znameniti slikarski opus del Ona, z naslovom Sledi brezčasne lepote. Omenjeni opus del je bil že večkrat predstavljen doma in v tujini.

O delih in umetnici je umetnostna zgodovinarka in likovna kritičarka Anamarija Stibilj Šajn zapisala, da nekatera umetniška dela ohranjajo lepoto skozi čas in prostor, skozi družbene poglede in merila ter, da Patricija Rijavec Simonič v svojem slikarstvu sledi takšni brezčasni lepoti.

Po 3D virtualni razstavi se tako lahko sprehodite in si jo ogledate na naslednji povezavi, do 25. septembra letos.

Foto: Arhiv PRS

Umetnica svojim avtorskim interpretativnim slogom in motivnim naborom predstavlja poklon ženski lepoti, hkrati pa razkriva tudi svoj odnos do umetnosti in do življenja ter do njunih duhovnih vzgibov. Razstavljena dela so nadaljevanje slikarkinega obsežnega cikla z naslovom Ona, v katerem razkriva reminiscence in hkrati intimen odnos do tradicionalnih zgodovinskih arhetipov ženske figure. V likovno-formalnem smislu se približuje renesančni risarski kulturi in prisega na nežne poteze, nato pa svoje like obogati s svojstvenim barvnim občutjem. Tako dosega močno in samosvojo slikarsko identiteto, s katero si prizadeva doseči popolno istovetnost med idejo in podobo. V prepoznavni formi ženskega lika, ki vsebuje koncentrat estetskega, duhovne miline, gracioznosti in gracilnosti, obstaja tudi kanček misterioznosti. Umetnica žensko podobo ustvarja na prefinjen, minuciozen način, s premišljeno pozicioniranimi in finimi potezami čopiča. Pri upodobitvah sta fascinantni tako oblikovna kot barvna dovršenost, še posebej pa preseneča izjemna plastičnost. Vsi detajli obraza in telesa so natančno izrisani in prepričljivo realistični. Vse to dokazuje, da odlično obvlada risarske prvine. Svojstveno barvno občutje njenih del temelji na monokromni, omejeni barvni paleti, na kateri izbere le dve – modro in rjavo. Modra barva je najgloblja, nesnovna in najčistejša ter vodi v duhovna občutja. Z rjavimi odtenki ponazarja zemeljsko plat ženske. Tako One skozi barvno ovrednotenje živijo med zemljo in nebom. Likovna dela predstavljajo presežek tradicije in so donegovana z notranjo slikarsko in človeško občutljivostjo, v likovno življenje pa so priklicana z likovno trdnostjo, metjejsko izpiljenostjo in nenehno emotivno budnostjo.

Recenzijo del je napisala Anamarija Stibilj Šajn, likovna kritičarka in umet. zgodovinarka