Ministrica za infrastrukturo mag. Alenka Bratušek se je z zadovoljstvom sprehodila po gradbišču prenove območja novogoriške železniške postaje, saj dela potekajo v načrtovanih časovnih in finančnih okvirih. Na gradbišču je mogoče opaziti že kar nekaj novosti, nov peron, del novega podhoda pod tiri, nekatere že obnovljene prostore v stavbi novogoriške železniške postaje ipd.
Delavci na gradbišču delajo vse dni v tednu, po potrebi tudi v nočnem času, kar zahteva veliko strpnosti in razumevanja okoliških prebivalcev ter potnikov. Z videnim je bil zadovoljen tudi novogoriški župan Samo Turel, ki je povedal, da obnovi EPIC-a in Super 8, ki sta v domeni novogoriške mestne občine, prav tako potekata skladno z načrti. Danes so bile ministrici predstavljene tudi freske v avli novogoriške železniške postaje, ki jih skrbno restavrirajo, prav tako skrbno obnavljajo notranjo opremo avle, ki daje poslopju poseben čar.
Ministrica za infrastrukturo mag. Alenka Bratušek je povedala: »Gre za velik projekt v Novi Gorici. Mislim, da za enega večjih v zadnjem času. Jaz sem vesela, da lahko rečem, da vse poteka v časovnih in finančnih okvirih, ki smo si jih zastavili. Pred nekaj meseci so na tem gradbišču našli bombe. Seveda je to pomenilo nekaj dodatnih dni zato, da so se te bombe odstranile. Tudi zdaj izvajalci delajo z veliko previdnostjo, ker je varnost vedno na prvem mestu. Dela morajo biti končana do začetka Evropske prestolnice kulture, to je 8. februarja 2025. V Novi Gorici bo ostala samo potniška železniška postaja. Prepričana sem, da bo vsebino stavbi, ki bo obnovljena, znala dati tudi novogoriška mestna občina. Glede železniških povezav, ne samo tukaj, ampak po celi državi, moram izpostaviti, da so bile železnice v preteklosti absolutno zapostavljene. Slovenija se je odločila, da je dala prednost avtocestnemu križu, kar je po moji oceni takrat bila pravilna politična odločitev, zdaj pa res pospešeno, najhitreje, kar je mogoče, vlagamo v železniško infrastrukturo. Tako da ne jutri, ampak jaz verjamem, da v doglednem času bo prevoz z železnico primerljiv oziroma celo hitrejši ali pa boljši kot z avtomobilom ali pa avtobusom, ampak te stvari ne grejo čez noč. Prepričana sem, da bo v prihodnje tudi železniška povezava postala taka, da jo bodo lahko ljudje koristno uporabljali.«
Novogoriški župan Samo Turel je poudaril: »Zahvaljujem se Ministrstvu za infrastrukturo, Direkciji RS za infrastrukturo, vsem izvajalcem, da dela potekajo dobro kljub vsem tistim težavam, ki se pojavljajo na gradbišču. To gradbišče je še posebej zahtevno zaradi neeksplodiranih ubojnih sredstev iz prve in druge svetovne vojne. Nova Gorica je tudi zaradi Evropske prestolnice kulture dobila priložnost, da se to območje obnovi. Tu trenutno potekajo štiri investicije: prenova železniškega območja, prenova Trga Evrope, nekoliko severneje so se že začela dela na t. i. Super osmici, enemu od prizorišč Evropske prestolnice kulture, in tudi na razkladišču so dela že v teku. Nižji del strehe, tisti, ki je bil naknadno zgrajen, je porušen, zato da bo stavba dobila ponovno enotno podobo in v to stavbo bo umeščen muzej EPIC kot eno od temeljnih prizorišč Evropske prestolnice kulture. Tudi naše investicije tečejo v skladu s terminskim planom.«
S to obnovo bo dosežen eden od pogojev za uvedbo kvalitetnega železniškega potniškega prometa, saj bo z izvedenimi ukrepi zagotovljena zmogljivejša infrastruktura, ki bo omogočala večjo funkcionalnost železniške postaje, večjo stopnjo varnosti ter večjo fleksibilnost in prepustnost železniškega prometa. Nadgradnja železniške postaje Nova Gorica obsega nadgradnjo tirnih naprav ter gradnjo novega otočnega in bočnega perona z urejenimi nadstreški, z informacijsko (tirni prikazovalniki, LCD zaslon, stebrički za klic v sili, ozvočenje …) in urbano opremo (klopmi in koši). Ocenjena vrednost celotne investicije znaša 61,65 milijona evrov. Za izvedbo gradbenih del pa je bila s konzorcijem podjetij Kolektor Koling d. o. o., SŽ ŽGP Ljubljana d. d., GH HOLDING d. o. o., ISKRA d. o. o. podpisana pogodba v vrednosti 50,71 milijona evrov. Projekt je sofinanciran s povratnimi evropskimi sredstvi iz Načrta za okrevanje in odpornost v višini 43 milijonov evrov.
Dela na širšem območju Trga Evrope izvajajo različni naročniki: projekt prenove Trga Evrope EZTS GO, nadgradnjo novogoriške železniške postaje Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI), prenovo Super Osmice ter objekta razskladišča – EPICentra pa novogoriška mestna občina. Vsa dela na območju novogoriške železniške postaje morajo biti zaključena do začetka Evropske prestolnice kulture – 8. februarja 2025.
Spletno uredništvo Vir: MONG