114 let stara stavba železniške postaje v Novi Gorici, ki je zaščitena kot kulturni spomenik, je potrebna temeljite obnove.
Stavba železniške postaje je najstarejša javna zgradba v Novi Gorici. Zgrajena je bila skupaj z bohinjsko železnico ter predana namenu leta 1906. Na njej se je nekdaj ustavljalo po 70 vlakov dnevno, ki so jih vlekle parne lokomotive, danes pa po progi vozi le nekaj lokalnih vlakov do Sežane, Ajdovščine, Jesenic in Ljubljane.
“Stavba mora pri obnovi ohraniti muzejski del, v katerem sta stara čakalnica in prostor za nakup vozovnic, ker je to del bohinjske železniške proge,” pravi novogoriški župan Klemen Miklavič, ki izpostavlja, da je pomembno, da se ta del mesta oživi tudi s programi, ter da se ga poveže s centroma Nove Gorice in Gorice, kar predstavlja večji izziv kot urejanje samega trga.
Lastnik stavbe železniške postaje je ministrstvo za infrastrukturo, od katerega bi Mestna občina Nova Gorica rada najprej pridobila stavbno pravico, nato pa jo obnovila ter s tem prispevala k oživitvi območja Trga Evropa. V kratkem naj bi Novo Gorico obiskal minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec, ena glavnih točk pogovora pa bo tudi želja novogoriške občine o pridobitvi stavbne pravice.
Na novogoriški občini razmišljajo, kaj bi umestili v njena zgornja nadstropja, ki jim bo treba dati neko novo funkcijo. Ena od idej je ureditev mladinskega hotela, ki bi na tem območju, vstopni točki v mesto in regijo, lahko odlično zaživel. V pritličju stavbe je zmagovalni arhitekturni načrt za prenovo Trga Evropa, ki ga je z mednarodnim razpisom izbiralo Evropsko združenje za teritorialno sodelovanje, umestil tudi prostore, potrebne za vodenje projekta Evropske prestolnice kulture. Nova Gorica se za naziv evropske prestolnice kulture v letu 2025 poteguje skupaj z Gorico na italijanski strani.