Ajdovska družba Pipistrel, ki razvija letalnik za Uber, je pridobila nov velik posel v Indiji, električna letala pa bo izdelovala tudi za Norveško. Z novimi proizvodnimi prostori v Vipavi se obetajo nove zaposlitve.
Zaradi vse večjih potreb po kompozitnih delih letal, so se v ajdovskem podjetju odločili, da jih bodo izdelovali sami. V Vipavi so kupili proizvodne prostore nekdanjega podjetja Duka, v velikosti 4.500 kvadratnih metrov. V novi proizvodnji nameravajo v naslednjih dveh, treh letih zaposliti dodatnih 70 delavcev, pravi direktor Pipistrela Ivo Boscarol. Kompozitne dele kril in trupov za Pipistrel trenutno izdeluje okrog šest dobaviteljev na Gorenjskem in v Srbiji.
Po poslu, ki so ga leta 2015 sklenili z indijsko vojsko, za katero bodo izdelali 194 letal, so v Indiji pridobili nov večji posel. V Indijo mesečno že dobavljajo po sedem letal Virus SW 80 Garud, ki jih je indijska vojska izbrala kot tehnično najprimernejša. Nov posel imajo tudi na Norveškem, kamor bo Pipistrel prihodnje leto dobavil prvo malo električno letalo Alpha Electro. Norveška na bi bila prva država, kjer bodo električna letala predstavljala pomemben delež trga. Pri Pipistrelu so naročili njihovo letalo, sprva za demonstracijske namene. Avinor, ki upravlja z večino norveških civilnih letališč, se je pri investiciji povezal z norveško zvezo za športno letalstvo (Norges Luftsportforbund). V družbi so prepričani, da je uvedba komercialnih poletov z električnimi letali uresničljiva do leta 2030.
V obratu na letališču v Gorici Pipistrel sestavlja letala za ZDA in nekatere druge programe. Od tam so izvozili že okrog 70 letal. |
Ker se v Pipistrelu še vedno bojijo, kaj bo v prihodnosti z letališčem v Gorici, kjer imajo proizvodni obrat, so se odločili za nakup manjšega deleža v podjetju, ki upravlja z letališčem. Od goriške pokrajine so odkupili 3,7 odstotka delnic, dogovarjajo pa se da bi odkupili še 15-odstotni delež v tem podjetju.