Finančna sredstva za dograditev železniške proge in vzpostavitev tovornega železniškega prometa med Novo Gorico in Gorico je italijansko ministrstvo za promet že zagotovilo, sedaj pa je na potezi slovenska vlada. Za ureditev železniške povezave, ki bi v prihodnosti lahko služila tudi potniškemu prometu, bi v Sloveniji potrebovali še dva do tri milijone evrov.
V italijanskem parlamentu je na nujno železniško povezavo opozorila goriška senatorka Laura Fasiolo, ki je s podpredsednikom državnega zbora Matjažem Nemcem dosežen uspeh predstavila na skupnem trgu obeh Goric.
Italija obljublja finančni vložek za italijanski del izgradnje železniškega loka, ki povezuje tovorni železniški promet obeh držav v skupni dolžini okrog osem kilometrov. Del železniške proge že obstaja, vendar bi bila potrebna elektrifikacija in izgradnja manjkajočega dela. Celotna investicija naj bi znašala okrog osem milijonov evrov. Bo slovenska vlada pristopila k projektu?
Za nemoteno železniško povezavo za tovorni promet bi bilo potrebno zgraditi polkrožno povezavo, ki je nujno potrebna za nadgradnjo železniškega vozlišča Gorica – Nova Gorica – Šempeter – Vrtojba. |
Kot pravi Matjaž Nemec gre v tem primeru za plastični dokaz, da ko si Nova Gorica in Gorica skupaj prizadevata za skupni cilj, je ta lažje dosegljiv v odnosu do Ljubljane, do Rima in v končni fazi do Bruslja. Pomoč v prizadevanjih za ponovno vzpostavitev železniške povezave na mestnem območju Goriške je pred nekaj tedni obljubila tudi evropska komisarka Violeta Bulc, ki je zagotovila, da bo pomagala pri železniški povezavi dveh držav, ki sta v EU najslabše povezani.
Uredništvo