Na ministrstvu za vzgojo in izobraževanje so konec prejšnjega tedna objavili nov pravilnik o ocenjevanju znanja, ki je takoj stopil v veljavo in prinaša pomembne spremembe v osnovnošolsko izobraževanje. Pravilnik omogoča učiteljem, kot je učitelj geografije, da ob pisnih preizkusih vključijo tudi praktične dejavnosti, kot je ura orientacije v naravi, za katero lahko otroci prejmejo ocene iz več predmetov, kot so geografija, slovenščina in matematika. Učenci lahko zdaj prejmejo tudi več ocen za eno samo dejavnost.

Pravilnik prinaša širši spekter metod za preverjanje znanja, vključno z medpredmetnim ocenjevanjem, kar zmanjšuje potrebo po velikem številu ocen. To pomeni, da se bo zdaj zaključna ocena pri določenem predmetu lahko oblikovala na podlagi bolj raznolikih dejavnosti.

“Otrok lahko dobi dve, tri ali celo štiri ocene za dejavnost, ki jo je izvedel v šoli.” – Andrej Petelinsek

Ena izmed zanimivih točk novega pravilnika je način zaključevanja ocen. Ocene, kot so 3, 3, 5, 5 in 5, 5, 3, 3, ne pomenijo nujno iste končne ocene. Zaključna ocena je lahko 3, 4 ali celo 5, odvisno od konteksta in ocenjevanja učitelja.

“Vendarle zaupam, da je večina učiteljev odgovorna in predana svojemu poslanstvu, kar pomeni, da ne bodo kar tako ‘šenkali’ ocen, kot radi rečemo. Včasih pridejo inšpektorji pregledat tudi, če so ocene previsoke. Če so nekje same petice, že nekaj ne more ‘štimati’ pri tem predmetu.”

Pravilnik se oddaljuje od strogo pisnega ocenjevanja in daje več poudarka na sodelovanje, komunikacijo, argumentacijo in sprejemanje. Učenci morajo v ključnih fazah pokazati določeno stopnjo znanja in napredka, kar odraža bolj celostni pristop k izobraževanju.

“Odmikamo se od pisnega ocenjevanja in od strogo faktografskih stvari, obenem imamo pa vsi več možnosti za sodelovanje, komunikacijo, argumentacijo in sprejemanje. V ključni fazi otroci morajo pokazati določeno znanje, napredek.”

Spletno uredništvo