V Borovem gozdičku v Novi Gorici so odprli učilnico na prostem. Projekt, ki je bil izglasovan v novogoriškem participativnem proračunu, se je porodil med epidemijo covida-19, v času zaprtja šol.
Cilj izvedbe učilnice na prostem, ki je umeščena na plato v Borovem gozdičku za Goriško knjižnico Franceta Bevka, je bil otroke spoznati in povezati z naravo. Lokacija je v senci visokih dreves ter nekoliko odmaknjena od mimoidočih sprehajalcev in obiskovalcev parka ter kot taka nadvse primerna za tovrstno dejavnost.
Učiteljica fizike, tehnike in tehnologije ter astronomije na Osnovni šoli Solkan Mojca Milone je skupaj s prijateljem, profesorjem fizike dr. Milanom Ambrožičem, podala predlog v okviru participativnega proračuna novogoriške mestne občine za vzpostavitev učilnice na prostem v Borovem gozdičku v središču Nove Gorice, projekt pa je na glasovanju prejel podporo.
Učilnica na prostem je narejena iz lokalnega lesa kot preplet sedišč iz drevesnih hlodov ter z nekaj dodanimi elementi iz ravninsko obdelanega lesa. Sestavljena je iz površin za sedenje in pisanje, učencem pa bo omogočala opazovanje narave in naravnih pojavov, izkoristila danosti lokacije za izkustveno učenje, opazovanje rastlin in živali ter izvajanje različnih poizkusov.
„Prostor v Borovem gozdičku v Novi Gorici je krasen, ima vse, kar bi morala imeti učilnica, ne samo naravoslovna, tudi splošna. V projekt smo vključili tudi otroke, kar se mi zdi zelo pomembno,“ je ob odprtju povedala vodja projekta Mojca Milone in pojasnila: „Otroci so podajali predloge, kaj potrebujejo v takšni učilnici in kako naj bi taka učilnica izgledala. Na voljo bo tudi ostalim šolam. Otroci imajo zelo radi tovrsten pouk. Že v šoli, karkoli je drugačnega, je to za otroke pozitivna sprememba in tako tudi z veseljem pridejo v tako učilnico na prostem. Izkustveno učenje in opazovanje narave je zelo koristno. Učilnica je sicer zanimiva za vse generacije in mislim, da bo pritegnila tudi mimoidoče.“
Kot so še zapisali na spletni strani novogoriške mestne občine, bodo učenci v učilnici na prostem lahko izkusili razne oblike učenja v naravnem okolju, pri tem pa izboljševali ročne spretnosti, iznajdljivost, koordinacijo in ravnotežje, skrb in spoštovanje do narave, si pri tem pomagali in na tak način izboljšali medsebojne odnose. Učitelj bo lahko svoj termin za izvajanje pouka na prostem, kjer so na voljo številni učni pripomočki (lupe, kompasi, daljnogled, merilci pH vrednosti vode in zemlje), rezerviral preko spletne strani.