V sredo, 6. aprila je bila v galeriji Rudolf v Mariboru odprta razstava likovnih del umetnice Patricije Rijavec Simonič, ki je vidnejša slovenska predstavnica tradicionalnega-arhetipnega slikarstva. Umetnica razstavlja svoj znameniti slikarski opus del Ona, z naslovom Sledi brezčasne lepote, ki bo v galeriji na ogled do 3. maja. Omenjeni opus del je bil že večkrat predstavljen doma in v tujini.
Tokratno razstavo Rijavec Simoničeve je odprl književnik Marjan Pungartnik, recital Minattijeve in Prešernove poezije pa je prispeval dramski igralec Bojan Maroševič. O delih in umetnici je na razstavi spregovorila umetnostna zgodovinarka in likovna kritičarka Anamarija Stibilj Šajn, ki je dejala, da nekatera umetniška dela ohranjajo lepoto skozi čas in prostor, skozi družbene poglede in merila ter, da Patricija Rijavec Simonič v svojem slikarstvu sledi takšni brezčasni lepoti.
Umetnica svojim avtorskim interpretativnim slogom in motivnim naborom predstavlja poklon ženski lepoti, hkrati pa razkriva tudi svoj odnos do umetnosti in do življenja ter do njunih duhovnih vzgibov. Razstavljena dela so nadaljevanje slikarkinega obsežnega cikla z naslovom Ona, v katerem razkriva reminiscence in hkrati intimen odnos do tradicionalnih zgodovinskih arhetipov ženske figure. V likovno-formalnem smislu se približuje renesančni risarski kulturi in prisega na nežne poteze, nato pa svoje like obogati s svojstvenim barvnim občutjem. Tako dosega močno in samosvojo slikarsko identiteto, s katero si prizadeva doseči popolno istovetnost med idejo in podobo.
Patricija Rijavec Simonič se je s svetom umetnosti srečevala že v otroštvu, svoje zanimanje za slikarstvo je nadgradila s srednjo šolo umetniške smeri. Nato je študirala ekonomijo na Ekonomsko-poslovni fakulteti v Mariboru, kjer je leta 2004 diplomirala iz managementa. Leta 2006 zaključila specialistični študij za marketinško komuniciranje in dve leti pozneje tudi magistrirala s področja marketinga umetnosti. Patricija Rijavec Simonič se uveljavlja tudi kot svojevrstna raziskovalka na področju postmodernega trženja, tako je v okviru doktorskega študija izdala knjigo o marketingu umetnosti, z naslovom Trženje duše, kjer izhaja iz generiranja številnih abstrakcij koncepta trženja in kapitalistične transformacije umetnosti. Vzporedno deluje kot vizualna umetnica in je širši slovenski javnosti poznana kot slikarka – avtorica obsežnega slikarskega opusa del Ona. Omenjeni opus del je bil že večkrat predstavljen doma in v tujini.
V prepoznavni formi ženskega lika, ki vsebuje koncentrat estetskega, duhovne miline, gracioznosti in gracilnosti, obstaja tudi kanček misterioznosti. Umetnica žensko podobo ustvarja na prefinjen, minuciozen način, s premišljeno pozicioniranimi in finimi potezami čopiča. Pri upodobitvah sta fascinantni tako oblikovna kot barvna dovršenost, še posebej pa preseneča izjemna plastičnost. Vsi detajli obraza in telesa so natančno izrisani in prepričljivo realistični. Vse to dokazuje, da odlično obvlada risarske prvine. Svojstveno barvno občutje njenih del temelji na monokromni, omejeni barvni paleti, na kateri izbere le dve – modro in rjavo. Modra barva je najgloblja, nesnovna in najčistejša ter vodi v duhovna občutja. Z rjavimi odtenki ponazarja zemeljsko plat ženske. Tako One skozi barvno ovrednotenje živijo med zemljo in nebom. Likovna dela predstavljajo presežek tradicije in so donegovana z notranjo slikarsko in človeško občutljivostjo, v likovno življenje pa so priklicana z likovno trdnostjo, metjejsko izpiljenostjo in nenehno emotivno budnostjo.